Atrybuty

Atrybuty są wrodzonymi lub nabytymi cechami charakterystycznymi dla danej postaci. Wpływają nie tylko na odgrywanie postaci (inaczej bowiem prowadzi się postać przystojną, a inaczej garbusa), ale wpływają również na jej właściwości mechaniczne. Niektóre są wrodzone, inne można nabyć lub stracić w trakcie gry. Początkowe atrybuty można określić na dwa sposoby – metodą punktową lub losową.

Metoda punktowa: gracz, który zdecyduje się na tę metodę może wybrać 2 dowolne atrybuty, pod warunkiem, że ich suma punktowa będzie nieujemna.

Metoda losowa: gracz rzuca kością i uzyskuje losowy atrybut. Jeżeli wylosuje już posiadany atrybut, lub wykluczający się z już wylosowanym, wówczas rzuca kostką jeszcze raz. W ten sposób można uzyskać 3 atrybuty. Gdy łączna suma punktowa wylosowanych atrybutów jest większa niż 3 lub mniejsza niż -3, mistrz gry może unieważnić wynik i zarządzić ponowne losowanie całości.

 

LISTA ATRYBUTÓW

Atrakcyjny
Odznaczasz się szczególną aparycją i dobrze zdajesz sobie z tego sprawę. Dbasz o swój schludny wizerunek, ponadto posiadasz wrodzone cechy ciała powszechnie uważane za pociągające. Dzięki temu masz licznych adoratorów, zwłaszcza wśród płci przeciwnej, a ludzie chętniej cię wysłuchają.
– punkty: -1
– wykluczenie: szkaradny,
– efekty: przewaga w testach perswazji;

Cierpliwy
Potrafisz skupić się na ważnej dla ciebie czynności by wykonać ją perfekcyjnie, próbujesz więc mimo niepowodzeń.
– punkty: -2
– wykluczenie: –
– efekty: za każdym razem, gdy powtarzasz jakiś test w tych samych warunkach dostajesz dodatkową przewagę; dodatkowe przewagi z tego atrybutu kumulują się z każdym powtórzeniem, lecz są kasowane, jeżeli zmienią się okoliczności;

Bystry
Posiadasz szvzególnie bystry umysł, bez problemu dostrzegasz istotę problemu i w mig znajdujesz jego rozwiązanie. Z łatwością zapamiętujesz też zdobyte informacje.
– punkty: -3
– wykluczenie: tępy,
– efekty: przewaga do testów opartych o Intelekt, darmowa przeszkolenie w jednej dziedzinie wiedzy.

Fanatyczny
Twoja gorliwa wiara zakrawa wręcz o radykalny fanatyzm, podporządkowujesz właściwie całe życie i otaczający cię świat swojej wierze i pałasz szczerą nienawiścią do wszystkich, którzy nie zgadzają się z twoimi poglądami.
– punkty: 0
– wykluczenie: –
– efekty: otrzymujesz 2 razy więcej wiary, gdy stosujesz się do dogmatów swojej wiary, jednakże gdy występujesz przeciw jej zakazom, tracisz całą zgromadzoną wiarę; otrzymujesz +2 do obrony woli przeciw atakom opartym na wierze w inny panteon, niż twój.

Niezdarny
Masz drewniane ręce, brakuje ci delikatności i wyczucia w dłoniach.
– punkty: -2
– wykluczenie: niezdarny, tępy,
– efekty: zawada do testów opartych o Zręczność;

Niezłomny
Nawet w trudnych chwilach nie załamujesz się i chłodno oceniasz sytuację. Cechuje cię niezwykła odwaga i pewność siebie, przez co ciężko złamać twoją wolę.
– punkty: -3
– wykluczenie: nieśmiały, tchórzliwy,
– efekty: przewaga do testów opartych o Stanowczość; +2 do obrony Woli,

Przebiegły
Potrafisz z łatwością wykorzystać na swoją korzyść czyjąś nieuwagę lub inną lukę, której inni nie dostrzegają.
– punkty: -2
– wykluczenie: niezdarny, tępy,
– efekty: przewaga do testów opartych o Zręczność;

Silny
Jesteś nadzwyczaj silny, jak na standardy swojego gatunku.
– punkty: -3
– wykluczenie: słaby,
– efekty: udźwig +30, przewaga do testów opartych o Budowę;

Słaby
Jesteś generalnie słabiej zbudowany, niż reszta twoich rówieśników
– punkty: 2
– wykluczenie: silny, twardy,
– efekty: zawada do testów opartych o Budowę;

Szkaradny
Nie przywiązujesz żadnej wagi do własnego wyglądu, a ponadto pewne części twojego ciała mogą być lekko zdeformowane. Większość osób nie traktuje cię przez to poważnie, zwłaszcza płeć przeciwna. Często jesteś też ofiarą szykan.
– punkty: 1
– wykluczenie: atrakcyjny,
– efekty: zawada do testów perswazji;

Tchórzliwy
Z natury jesteś podszyty strachem, co ujawnia się wielu sytuacjach wymagających siły woli i koncentracji. Również w kontaktach z innymi osobami brakuje ci pewności siebie, przez co jesteś uważany za osobę nieśmiałą.
– punkty: 2
– wykluczenie: niezłomny,
– efekty: zawada w testach opartych o stanowczość; -1 do obrony woli.

Tępy
Nie należysz do osób szczególnie rozgarniętych, w zasadzie nawet policzenie własnych palców może dla ciebie okazać się problematyczne…
– punkty: 2
– wykluczenie: bystry, przebiegły,
– efekty: zawada do testów opartych o Intelekt;

Twardy
Nie tak łatwo cię zabić, potrafisz znieść naprawdę wiele.
– punkty: -3
– wykluczenie: wątły,
– efekty: +1 do zdrowia; +2 do wigoru;

Uparty
Jesteś mało wytrzymały, szybko łapiesz zadyszki i każdy większy wysiłek stanowi problem.
– punkty: -1
– wykluczenie: –
– efekty: +2 do obrony woli,

Wątły
Jesteś mało wytrzymały, szybko łapiesz zadyszki i każdy większy wysiłek stanowi problem.
– punkty: 2
– wykluczenie: silny, twardy
– efekty: -4 wigoru;