Atrybuty są wrodzonymi lub nabytymi cechami charakterystycznymi dla danej postaci. Wpływają nie tylko na odgrywanie postaci (inaczej bowiem prowadzi się postać przystojną, a inaczej garbusa), ale wpływają również na jej właściwości mechaniczne. Niektóre są wrodzone, inne można nabyć lub stracić w trakcie gry. Początkowe atrybuty można określić na dwa sposoby – metodą punktową lub losową.
Metoda punktowa: gracz, który zdecyduje się na tę metodę może wybrać 2 dowolne atrybuty, pod warunkiem, że ich suma punktowa będzie nieujemna.
Metoda losowa: gracz rzuca kością i uzyskuje losowy atrybut. Jeżeli wylosuje już posiadany atrybut, lub wykluczający się z już wylosowanym, wówczas rzuca kostką jeszcze raz. W ten sposób można uzyskać 3 atrybuty. Gdy łączna suma punktowa wylosowanych atrybutów jest większa niż 3 lub mniejsza niż -3, mistrz gry może unieważnić wynik i zarządzić ponowne losowanie całości.
LISTA ATRYBUTÓW
– punkty: -1
– wykluczenie: szkaradny,
– efekty: przewaga w testach perswazji;
– punkty: -2
– wykluczenie: –
– efekty: za każdym razem, gdy powtarzasz jakiś test w tych samych warunkach dostajesz dodatkową przewagę; dodatkowe przewagi z tego atrybutu kumulują się z każdym powtórzeniem, lecz są kasowane, jeżeli zmienią się okoliczności;
– punkty: -3
– wykluczenie: tępy,
– efekty: przewaga do testów opartych o Intelekt, darmowa przeszkolenie w jednej dziedzinie wiedzy.
– punkty: 0
– wykluczenie: –
– efekty: otrzymujesz 2 razy więcej wiary, gdy stosujesz się do dogmatów swojej wiary, jednakże gdy występujesz przeciw jej zakazom, tracisz całą zgromadzoną wiarę; otrzymujesz +2 do obrony woli przeciw atakom opartym na wierze w inny panteon, niż twój.
– punkty: -2
– wykluczenie: niezdarny, tępy,
– efekty: zawada do testów opartych o Zręczność;
– punkty: -3
– wykluczenie: nieśmiały, tchórzliwy,
– efekty: przewaga do testów opartych o Stanowczość; +2 do obrony Woli,
– punkty: -2
– wykluczenie: niezdarny, tępy,
– efekty: przewaga do testów opartych o Zręczność;
– punkty: -3
– wykluczenie: słaby,
– efekty: udźwig +30, przewaga do testów opartych o Budowę;
– punkty: 2
– wykluczenie: silny, twardy,
– efekty: zawada do testów opartych o Budowę;
– punkty: 1
– wykluczenie: atrakcyjny,
– efekty: zawada do testów perswazji;
– punkty: 2
– wykluczenie: niezłomny,
– efekty: zawada w testach opartych o stanowczość; -1 do obrony woli.
– punkty: 2
– wykluczenie: bystry, przebiegły,
– efekty: zawada do testów opartych o Intelekt;
– punkty: -3
– wykluczenie: wątły,
– efekty: +1 do zdrowia; +2 do wigoru;
– punkty: -1
– wykluczenie: –
– efekty: +2 do obrony woli,
– punkty: 2
– wykluczenie: silny, twardy
– efekty: -4 wigoru;