Współczynniki są podstawową miarą cech istotnych z punktu widzenia mechaniki. Określają w sposób liczbowy ogólną sprawność, biegłość bojową czy wytrzymałość postaci.
WSPÓŁCZYNNIKI GŁÓWNE:
Zdrowie: określa liczbę obrażeń, które zniesie postać, nim umrze.
Wigor: pula punktów, które są wykorzystywane do podejmowania różnych akcji.
Adrenalina: pula rosnąca wraz z rozwojem wydarzeń, odpowiedni jej poziom może aktywować szczególnie mocne umiejętności, można używać również w zamian za wigor.
WSPÓŁCZYNNIKI DODATKOWE:
Udźwig: określa, ile ciężarów postać jest w stanie udźwignąć.
Ruch: ilość pól, które postać może przejść w ciągu akcji ruchu.
Inicjatywa: pozwala określić kolejność w walce.
Walka wręcz: wartość, która jest porównywana do obrony przeciwnika w celu określenia przewag lub zawad w teście ataku wręcz.
Strzelectwo: wartość, która jest porównywana do obrony przeciwnika w celu określenia przewag lub zawad w teście ataku dystansowego.
Siła Czarów: wartość, która jest porównywana do obrony przeciwnika w celu określenia przewag lub zawad w teście ataku z użyciem zaklęć.
Wiara: wartość, która jest porównywana do obrony przeciwnika w celu określenia przewag lub zawad w teście ataku z użyciem mocy boskich.
Odbicie: obrona przed atakami wręcz.
Uniki: obrona przed atakami dystansowymi.
Wytrwałość: obrona przed atakami opartymi na żywiołach lub czystej sile fizycznej.
Witalność: obrona przed atakami opartymi na truciźnie. kwasie lub przeciwko chorobom.
Wola: obrona przed atakami wpływającymi na umysł.
CECHY
Cechy są podstawą do wszystkich rodzajów testów. Każdy rzut jest testem adekwatnej cechy. Ponadto podporządkowane są im umiejętności, o czym więcej przeczytać można w stosownym artykule. Cechy określane są przez liczby w zakresie 1-5, natomiast każdy punkt zapewnia jedną kostkę cechy w każdym teście tejże cechy.
Budowa: jest to ogólna siła, wysportowanie i sprawność fizyczna.
Zręczność: określa spostrzegawczość, precyzję działania oraz ogólną przebiegłość.
Intelekt: całokształt wiedzy oraz zdolność do analizowania informacji.
Stanowczość: jest to siła społeczna postaci, jej charyzma, ale także zdolność do koncentracji.